2013. szeptember 7., szombat

Számos családnak saját régi, nemzedékek által féltve őrzött receptje van a pudinghoz. Összetevői közt főleg olyanok szerepelnek, amik régen luxuscikknek minősültek, főként a fűszerek, melynek az étel gazdag aromáját köszönheti. Nekem is van egy saját receptem, amit én sajátítottam el.

Ha például fáradtak vagyunk, és nincs kedvünk elő venni a tepsit, a lisztet és sütögetni . Akkor ezt mindenkinek ajánlom mert, könnyű elkészíteni.

Kelyhes piskótás csokis öntetű puding.

Hozzávalók:
-1db Dr.Oetker Gála Krémpuding vaníliás ízű tasak.













-1l Tej


-Étcsokoládé













-   6db Baba piskóta

-  Meggy

- 3 evőkanál Kókusz

- 4 ek Cukor


- fél Csili paprika


- 3 ek Kakó


Elkészítés:

Egy tálba 6db baba piskótát, csíkokra vágtam. A gála krémpudingot nem kell, kifőzni de én ki főztem. Szóval 1 liter tejet fel forraltam 4 ek cukorral nem teljesen 1 litert mivel hagynunk kell fél pohárnyit a csokiöntetre.Mikor már  kezdett forrni a tej bele szórtam a Dr.Oetker Gála Krémpuding vaníliás ízű tasak tartalmát. 1 percen át alaposan kevertem, ezután le vettem a gázról és bele szórtam a 6db csíkokra vágott baba piskótát. Ezután bele tettem még a pudingba, a 3 ek kókusz reszeléket, és elkevertem. Ezután bele öntöttem a kelyhekbe és be tettem a hűtőbe hűlni. Ez alatt pedig meg csináltam a tetejére a csokoládé öntetet. Én szeretem ha egy csoki öntet, tud csípős is lenni ezért is kell hozzá egy, félbe vágott csili paprika. Elsőnek is vágjuk csíkokra, a csili paprikát egy kis edénybe, ezután bele öntsük a meg maradt fél pohár tejet, és a tűzhelyen addig melegítsük míg forró nem lesz. Mikor már forró lesz akkor, le vesszük a tűzhelyről és át szűrjük hogy ne maradjanak benne a csili darabok, és a magok. Mikor át szűrtük hagyjuk hűlni. Ezután elővesszük az, étcsokoládét és egy edénybe a gáztűz helyen elolvasztjuk, bármilyen étcsokoládé lehet, az a fontos hogy jó minőségű legyen. Mikor már elolvadt bele öntsük a csilis tejet, és bele szórjuk a 3 ek édes kakaót. Még néhányszor átkeverjük és levesszük a tűzhelyről. Ezután ki vesszük a hűtőből a kelyhet  amiben a kihűlt, megdermedt puding van. Minden pohár tetejére rá öntünk egy kicsit, a csilis csokis, öntetünkből. A tetejét meggyekkel díszítsük.


Köszönöm hogy olvastatok. Jó étvágyat :)   /Christopher/ 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése